TR Doktor

Hemoroid Doktor ciddi bir hemoroidim olduğunu ve verdiği ilaçları 1 ay kullanmamı söyledi. Kanamam durursa sizce 1 aydan erken sürede bu ilaçları kesmeli miyim? Tualete çıkamadığım için kabızlık ilacı önerdi, 1 haftada 2 kere tualete çıktım ikisi de yumuşaktı , tualetim gelmediğinden çıkmıyordum bu kabızlık mı başka bir şey mi?

Doktorun Cevabı: hemoroidal hastalık toplumumuzda sık görülen bir sorun olup, evresine göre kaşıntı kanama şişlik ve ağrı gibi yakınmalarla kendini belli eder. hemoroidal hastalığın en sık sebebi kabızlıktır. bu yüzden tedavisinde öncelikle kabızlıkla mücadele için bol sıvı almanızı, lifli gıdalar tüketmenizi, kabızlığa sebep olacak gıdalar ve içeceklerden uzak durmanızı aynı zamanda ilaçlarınızı kullanıp günde 4 kere 10'ar dakika sıcak su oturma banyosu yapmanızı öneririm. kanama şikayeti durduktan sonra da verilen ilaçlara devam edip 1 ay sonra doktorunuza kontrole gitmeniz gerekiyor. ikinci sorunuza gelecek olursak genel cerrahi açısından kabızlık eforlu büyük abdest yapma, yani büyük abdest yaparken zorlanma demektir ve genellikle büyük abdest yoğun-sert kıvamdadır, sizin bahsetmiş olduğunuz durum buna uymamaktadır ve kabızlık ilacı kullanmanıza gerek yoktur.