TR Doktor

Soru Sor Uzm. Dr. Mehmet Fethi Alişir Kardiyoloji

Uzmana Sorun

Uzmanın Son Cevapladığı Sorular

Anjio hocam 12 yıl önce baypas oldum degişen damarlarımdan bi tanesi tekrar tıkandı 4 defa ancu oldum 3 stent takıldı şimdi yürürken midem yanıyor beni yürütmüyor tekrar ancu olabilirimmi midemdede bakteri ve ilaçlara baglı gastrik çıktı ilaçlarımıda düzenli kullanıyorum

Uzmanın Cevabı: İlaç tedavisine rağmen şikayetlerin varsa mutlaka uğramalısınız.

Anjiyo sayın hocam annem şeker ve tansiyon hastası ilaç kullnıyor. 65 yaşında. bugun agrım var dendi hastaneye götürdük kalp ritimlerinde bozukluk var denildi. bir doktor ilaç değişimi yapalım demiş bir başka doktor anjiyo yapalım demiş . bu konuda görüşünüzü alabilir miyim

Uzmanın Cevabı: Şeker tansiyon ve yaş itibari ile Anjiyo yapılması ve ona göre ilaç tedavi düzenleme daha uygun olur kanaatimce.

eps hemen olmam lazımmı hocam ben ikinci ayda anjio oldum iki damar açıldı bir damara stent takıldı ben aynı zamanda eps rahatsızlığım var yedi ay sonra ani çarpıntıylla karşılaştım ne yapmam lazım bu çarpıntılar kalbime ne kadar zarar verir eps hemen olmam lazımmı biraz daha beklesem kalbime çarpıntılar zarar verirmi şimdiden teşekkürler

Uzmanın Cevabı: düzenlenmiş uygun ilaç tedavilerine rağmen ısrarla devam eden yada hayatını etkileyecek düzeyde olan çarpıntın var ise eps öneririm. Aksi halde ilaç tedavisinin yeniden düzenlenmesi yeterli olacaktır.

varis hamilelikte aşırı ilerleyen varislere ne önerirsiniz tedavisi nasıl yapılmakta ve kalp ile ilişkisi nedir merak ettim

Uzmanın Cevabı: Direk kalp ile ilişkilendirilemez. Gebelikte genel olarak ilaç tedavileri önerilmez iken bol bol yürüyüş, bacakların kaldırılması önerileri yapılabilir. Çok ilerlemiş vakalarda ise operasyon düşünülmektedir.

Anjiyo sonrası sıkıntı. Böbrek tansiyonu? Merhaba, annem yaklaşık 6 ay önce anjiyo oldu ve kalp damarında daralma olduğu için stent takıldı. Tansiyonu, şekeri de var. Aynı zamanda da göğüsten zatürre sonrası sıkıntıları vardı,şiddetli öksürük vb. Şimdi öksürüğü azaldı ancak ara ara baş dönmesi, terleme, fenalaşma oluyor. Hastaneye gidince ciğerlerinde su olduğu için ilaçlarla suyu dışarı attırıyorlar, bir müddet sonra tekrar oluyor aynı şey. 2-3 kez bu şekilde oldu. Doktoru ya kalp damarlarından ya da ciğerlerindeki sudan sıkıntı yaşıyor ama anjiyo yapmadan bilemem dedi. Şimdi su attrıcı ilaca devam ediyor, her gün olmak üzere. Ama tam olarak sıkıntısı nedir bilemiyoruz? Acaba böbrek tansiyonu diye bir şey varmış o olabilir mi? Teşekkürler

Uzmanın Cevabı: Evet olabilir, mutlaka böbrek damarlarına da bakılması gerekir.

Devamı